GESCHIEDENIS VAN JENNISKENS

Jenniskens Kraanverhuur is in 1968 opgericht. Met een zelfgebouwde hydraulische kraan op een vrachtwagenonderstel begon Wim Jenniskens destijds zijn bedrijf. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een toongevend bedrijf op het gebied van kraanverhuur, speciaal transport en industriële verhuizingen met projecten in heel Zuid-Oost Nederland.

In onderstaande tijdlijn treft u in een overzicht onze geschiedenis van toen naar nu.

Alle
4
Geschiedenis
4

<1968

Grondlegger van Jenniskens Kraanverhuur, Wim Jenniskens, verkocht compressoren vanuit zijn pand in Beugen. Ook werden er draaibanken, boormachines en kleine materialen verhandeld. Voor het verplaatsen en laden van de compressoren bouwde Wim een hijsjuk op een oud vrachtwagenonderstel.

1968

Doordat er steeds meer vraag kwam naar de zelf gebouwde hijsjuk zette Wim in 1968 een Austin-Western kraan, vanuit de dump, op een Holland-international chassis. Dit bouwde hij naar eigen inzicht om tot zijn eerste echte kraan en begon sindsdien zijn kraanverhuurbedrijf. De mastlengte van deze kraan bedroeg 7,5 meter. De vraag ...

1971

De twee zelfgebouwde kranen werden in 1971 verkocht om het geld te investeren in de eerste hydraulische autokraan. Een kraan zoals die op dit ogenblik in de vorm van weg-terreinkranen nog steeds worden ingezet. Ook de herkenbare bedrijfskleuren van Jenniskens stammen af van dit Amerikaanse product.

1975

Het bleek een juiste investering te zijn. In de loop der jaren worden er verschillende kranen bijgekocht. In 1975 stapt zoon Hans in het bedrijf. Eerst als kraanmachinist, daarna als planner en later groeit hij door als directeur/eigenaar. Het bedrijf groeit in die tijd enorm.

<1968

Grondlegger van Jenniskens Kraanverhuur, Wim Jenniskens, verkocht compressoren vanuit zijn pand in Beugen. Ook werden er draaibanken, boormachines en kleine materialen verhandeld. Voor het verplaatsen en laden van de compressoren bouwde Wim een hijsjuk op een oud vrachtwagenonderstel.

1968

Doordat er steeds meer vraag kwam naar de zelf gebouwde hijsjuk zette Wim in 1968 een Austin-Western kraan, vanuit de dump, op een Holland-international chassis. Dit bouwde hij naar eigen inzicht om tot zijn eerste echte kraan en begon sindsdien zijn kraanverhuurbedrijf. De mastlengte van deze kraan bedroeg 7,5 meter. De vraag ...

1971

De twee zelfgebouwde kranen werden in 1971 verkocht om het geld te investeren in de eerste hydraulische autokraan. Een kraan zoals die op dit ogenblik in de vorm van weg-terreinkranen nog steeds worden ingezet. Ook de herkenbare bedrijfskleuren van Jenniskens stammen af van dit Amerikaanse product.

1975

Het bleek een juiste investering te zijn. In de loop der jaren worden er verschillende kranen bijgekocht. In 1975 stapt zoon Hans in het bedrijf. Eerst als kraanmachinist, daarna als planner en later groeit hij door als directeur/eigenaar. Het bedrijf groeit in die tijd enorm.